Üllatav Albaania

Kutsume Sind avastama Balkani peidetud pärli - vaheldusrikast ja üllatavat Albaaniat!

Päikeseline maa, mis asub vaid 4 tunni lennu kaugusel Eestist ning pakub väärt elamusi.

Albina, Üllatav Kreeta blogi autor:

"Albaaniaga olen seotud aastast 2007 - just siis külastasin seda esimest korda elus kui läksin tulevase abikaasa vanematega tutvuma. Mul polnud ootusi, kuid kaasas oli avatud meel. See aitaski nautida kotkaste maad päriselt, mitte turistina.

Tutvusin lähemalt albaanlaste kultuuri ja elu-oluga, külastasin kauneid paiku (linnad, külad, rannad, kindlused, jõed, mäed jpm.) ja lihtsalt armusin sellesse ära. Iga kord Albaanias käies (nii enne laste saamist kui juba neljakesi) saavad patareid korralikult laetud. Seal on lihtsalt kõike, mida hing ihkab: vaateid, maitseid, elamusi, avastusi, üllatusi.

Kuid mis alati rõõmustab hinge, on see eriline tunne, mis tekib kohalikega suheldes. Avatus, külalislahkus, soojus, sõbralikkus... ei, mitte sellepärast, et seal elavad abikaasa sugulased. Käin päris tihti üksi ringi ning tunnen end turvaliselt ja suhtlen vabalt võõrastega. Nii palju positiivseid emotsioone ja olukordi, kus kohalike lugupidav suhtumine välismaalastesse ja abivalmidus tekitab lausa rõõmupisaraid. Ja see võrratu loodus, eriti mägedesse sõites avanevad vaated... see on omaette teraapia!

Rohelusse uppuv Albaania on lihtsalt võrratu, silm puhkab! Juba siis, 2007. aastal, tekkisid mul mõtted, et nii tore oleks kui sinna maale saaks Eestist otse lennata, et kaasmaalastel oleks võimalus Albaaniat avastada, nautida ja veeta seal unustamatuid hetki. Nüüd, kui see sai võimalikuks tänu meie partnerile Itaka Eesti, pole mu rõõmul piire!"

Kristiinal avanes suve alguses imeline võimalus külastada seda kaunist riiki.

"Selle reisi käigus õnnestus mul põhjalikult tutvuda ka Albaania hotellidega. See kogemus on toonud meile uusi avastusi ja positiivseid emotsioone. Meie valikus on nüüd midagi igale maitsele ja eelarvele. Alates hubastest ja sõbralikest majutuskohtadest kuni elegantsete ja esmaklassilise teenindusega hotellideni - igaüks neist on valitud põhjaliku hoolega ja kindlasti pakub meie külalistele suurepäraseid elamusi."

Üllatav Kreeta kaudu jõuad Albaaniasse puhkama otse Tallinnast. Itaka Eesti koostöös Heston Airlines´iga lennutab neljapäeviti, alates septembrist kolmapäeviti. Valime Sulle sobiva majutuse ning anname kasulikke vihjeid ja soovitusi.

Reisisoovid: info@yllatavkreeta.ee

Teie palsam hingele:

"Kõigepealt tänan väga ladusa ja mugava asjaajamise eest! Saadud soovitused olid kõik väga väärtuslikud.
Albaania oli väga roheline! Mägine nagu paljud teisedki Lõuna-Euroopa riigid, aga tõeliselt roheline. Meid võttis seal vastu mõnus soojus ja tore Ivi. :) Meie eest tõesti hoolitseti hästi. Hotell oli väga hea - täpselt selline nagu piltidel. Toad olid korralikud, suured, voodid olid mõnusad. Toit oli alati maitsev. Bassein oli võrratu. Mererannas viibisime vähem, kuna vesi oli väga sogane ja üks lastest sai kohe esimesel päeval meduusilt kõrvetada. Aga samas hotelli oma väike rand oli täiesti korralik ja olemas, nii et see oli rohkem meie isiklik valik, et eelistasime basseini. Hotellis on kõik tähtsad asjad paigas, sh väga korralik wifi ja nutitelekas. Kui midagi soovitada, siis laste peale võiks mõelda ja võib-olla ka mingi õhtuse programmi peale. Töötajad olid kõik toredad ja inglise keeles sai kõik asjad aetud.

Õhtuti käisime mereäärsel promenaadil jalutamas. See oli lõbus! Lastele ja lapsemeelsetele oli erinevaid atraktsioone, karusselle, batuute, autodroome, trikitavaid jäätisemüüjaid jms. Muidugi ka kerjavaid mustlasperekondi, kodutuid koeri ja hulgaliselt prügi... Mulle meeldib, et albaanlased ei ole pealetükkivad kaubitsejad.

Ekskursioonidest minu ülejäänud pereliikmed loobusid ja ka autoga ringi sõita nad ei soovinud, aga mina käisin Iviga ekskursioonidel Beratis ja Komanis. Mõlemad olid väärt elamused. Ja üks meeldejääv kogemus oli massaaž ühes teises Golemi hotellis - nägin mööda jalutades kuulutust, kirjutasin ja saime kohe samaks päevaks abikaasaga mõlemad unustamatu kogemuse.

Arveldada sai igal pool nii kohalikus rahas kui ka eurodes, mõnel pool ka kaardiga maksta. Mina eraldi raha ei vahetanudki - kui eurodes maksin, siis tagasi anti vahel lekides, vahel eurodes ja nii me toimetasime ilma probleemideta.

Albaania on põnevalt vastuoluline - seal on kõike! Nägime nii uhkeid hotelle väga hoolitsetud ümbrusega, aga kui sama hoone taha satud, siis seal on on hoopis teine pilt. Palju oli näha põllumajandusega tegelevaid inimesi, kes oma tooteid müüsid, aga Beratis nägin ka prügikastist söövat hulkuvat hobust. Kuna meie ikka oleme vist suhteliselt laisad turistid, ei käi väga palju ringi, siis ma ei saa öelda, et ma Albaaniast veel liiga palju tean.

Puhkus oli mõnus, kõik jäid rahule. Julgen soovitada! Lihtsalt Albaaniasse tuleb minna väga avatud meelega ja meil oli see kaasas!
Aitäh ja järgmiste kordadeni!"
Pilleriin ja pere
06/2024

"Armas Albina, see, kuidas Sa südamega toimetad, nagu ei teekski tööd, vaid elad südamega ja kingid enda nakatavat rǒǒmu kôigile, isegi kui on raske. Olid kogu aeg olemas , lahendasid probleeme ja leidsid aja ka Albaaniasse tulla, ole tuhandest tänatud, armas Albina."
Marit
08/2024

"Albina oli imeline giid ning arvestas grupi soovidega. Ta oli abiks igaks hetkel ja viis meid unustamatutesse kohtadesse. Kõik oli hästi läbi mõeldud ning korraldatud. Albina peale saab alati loota, kuna igale juhtumile leiab ta lahenduse. Hotell oli vapustav ning imelise koha peal."

Heade soovidega
Iiris ja Miina-Ly
08/2024

"Albina ja Albaania - oleks nagu loodud nii, et teis kahes on keemia - juba ammu enne, kui meie grupp Albaaniasse jõudis. Kooskõla ja kokkumäng, rõõm nendest õnnestumistest ja helidest, mida kuulata saime ja püüda oskasime. Oskus leida just Albaania väge ja jõudu ja just läbi Albina lugude Albaaniast. See oli imeline reis - päike saatis ja meri lubas endasse hüpata ja kõik kokku oli energia Eestimaa sügisesse liikumiseks. Eriliselt äge on see, et Albaania katsetas, kes me ikka oleme, et tuleme, kas saame hakkama. Saime ja ka see näitas, et meil kõigil peab olema elus oma kindel turvatunne ja oma Albina ja oma Kristiina.
Minu kummardus, Üllatav Kreeta, aitäh armsad sõbrad."
Marit
08/2024

"Reis ja korraldus oli suurepärane. Üllatuslikult ei olnud lennuaegadega lennukompaniipoolseid tõrkeid. Lend lühike, kiiresti sooja. Kõik sujus.
Hotell ilus, puhas. Aga sobib inimesele, kes armastab aktiivset kärarikast puhkust. Liiga lärmakas ja rahvarohke, hotellist ei ole kuskile jalutada, naabruses sama lärmakas, külas must ja korrast ära. Aga ilmselges arengus.
Toit väga korralik ja mitmekesine. Joogid (alkohoolsed)nagu "kõik hinnas" ikka, ehk kesised. Tagasihoidliku teeninduse korvas väga meeldiv teenindav personal. Naeratav, viisakas, sõbralik.
Kõik väljasõidud suurepärased, huvitavad, läbimõeldud, oleks tahtnud veelgi kuskile minna.

Isiklikult minu puhkust tumestaski liigne rahvarohkus."